کلیات و دامنه کاربرد

۷۰ درصد کارکنان سخن مدیران در مورد استراتژی را نمی‌فهمند

اغلب اوقات مدیران متعجب‌اند که آیا کارکنان به درستی دیدگاه آنها را درک کرده‌اند؟ بودن در این شرایط و جایگاه موقعیتی خطرناک و تشخیص و حل آن دشوار است. آیا وقتی‌که شما به جلسات سازمانی قدم می‌گذارید، لبخند‌ها و سر تکان‌دادن‌ها می‌تواند تصدیق‌کننده فهم درست کارکنان از چشم‌انداز و اهدافی …

ادامه مطلب

چگونگی انتخاب یک مشاور مدیریت مناسب

در حال حاضر تعداد زیادی شرکت‌ها و سازمان از خدمات مشاوره مدیریت استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد تنها در کشور کانادا بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها، حداقل یک مشاور مدیریت در اختیار دارند. اما سوال اینجا است به‌عنوان یک مدیر ارشد سازمان چطور می‌توان اطمینان حاصل کرد که در انتخاب …

ادامه مطلب

تحول مفهوم کیفیت

Period System Middle Ages (1200–۱۷۹۹) Guilds-skilled craftsman were responsible to control their own products. Mid-18th century Establishment of factories. Increase in productivity.Mass production. Assembly lines. Several workers were responsible for producing a product. Production by skilled workers and quality audit by inspectors. Early 19th century Craftsmanship model of production. Late …

ادامه مطلب

دانلود نمونه برنامه زمانبندی استقرار سیستم IMS در سازمان

سیستم مدیریت یکپارچه (integrated Management System, IMS) در شرکتهای پروژه محور بر اساس استانداردهای زیر استقرار می یابد: QMS – ISO 9001:2008 QMS – ISO TS/29001:2010 SMS – OHSAS 18001:2007 EMS – ISO 14001:2004 HSEMS (OGP) – HSE-MS:1382 استقرار موفق سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان نیازمند برنامه ریزی دقیق، تعیین …

ادامه مطلب

مطالبی که در بخش سیستم و کیفیت به آن خواهیم پرداخت

SQ - model of a process-based quality management system

مقدمه   پیشنهاد ما برای دسته بندی مطالب در بخش سیستم و کیفیت عبارت است از: موضوع استاندارد ISO 9001:2008 کلیات و دامنه کاربرد مقدمه و بند ۱ واژگان و تعاریف بند ۳ الزامات سیستم مدیریت کیفیت بند ۴ مسئولیت مدیریت ارشد سازمان بند ۵ مدیریت منابع بند ۶ طرح‏ریزی …

ادامه مطلب